Roger Sayer spiller musik af Felix Mendelssohn-Bartholdy, Josef Rheinberger , Johann Sebastian Bach og til sidst Johann Peter Emilius Hartmanns store sonate i g-mol
Michala Petri, blokfløjte, akkompagneret af Patricia Van Duuren. Lørdag d. 16. marts 2024 kl. 16:00 (100 kr.)

Michala Petri modtog i 2000 Léonie Sonnings Musikpris - den fornemmeste musiske udmærkelse i Danmark.
Michala Petri er en af nutidens største virtuoser på sit instrument.

Hun debuterede som solist i Tivolis koncertsal i 1969 som 11-årig,og startede derefter uddannelse på Musikhochschule i Hannover i Tyskland indtil 1976.

Siden har hun koncerteret i hele verden og modtaget mange internationale anerkendelser, bl.a Deutsche Schallplattenpreis, Opus Klassik, flere Grammy nomineringer samt Leonie Sonnings musikpris i 1980.

Patricia Van Duuren Svendsen er uddannet fra Sweelinck Konservatorium i Amsterdam hvorfra hun debuterede i 1985.
Sideløbende med ansættelser som fast organist har hun opretholdt en omfattende karriere med koncerter og CD- indspildninger, både som solist og kammermusiker.
Patricia Van Duuren Svendsen har siden 1985 boet i Danmark.

SPISNINGEN EFTER KONCERTEN ER DESVÆRRE ALLEREDE UDSOLGT!

Georg Friderich Händel
Sonate F-dur for altblokfløjte og basso continuo
  1) Larghetto
  2) Allegro
  3) Siciliano
  4) Allegro
Alessandro Marcello
Koncert d-mol for blokfløjte og orgel (oprindeligt for obo og orkester)
  1) Andante e spiccato
  2) Adagio (ornamenteret af J.S.Bach)
  3) Presto
Jacob van Eyck
To variatonsværker for blokfløjte solo
  A) Prins Robberts Masco”
  B ) ”Wat zal men op den avond doen”
fra Suite nr. 1 G-dur BWV 1030 for blokfløjte solo (originalt for cello)
  I) Bourre
  II) Sarabande
  III)Gigue
Jacques Duphly
2 stykker for cembalo solo
La Boucon (courante)
La Millettina
Georg Philipp Telemann
fra Koncert c-mol for blokfløjte og cembalo
  1) Largo
  4) Allegro
Antonio Vivaldi
Koncert for sopraninoblokfløjte og orgel
  1) Allegro
  2) Largo
  3) Allegro molto

Michala Petri spiller i Mariager kirke.
Danmark har få klassiske internationale stjerner, men en af dem er Michala Petri. Hun spiller på noget så undseeligt som blokfløjter, og det på et niveau som næsten ingen andre.
Michala Petri debuterede som solist i Tivolis koncertsal i 1969 som 11-årig, og startede derefter uddannelse på Musikhochschule i Hannover i Tyskland indtil 1976.
Siden har hun koncerteret i hele verden og modtaget mange internationale anerkendelser, bl.a Deutsche Schallplattenpreis, Opus Klassik, flere Grammy nomineringer samt Leonie Sonnings musikpris i 1980, som en af kun ganske få danskere.
Det er egentlig lige meget hvad Michala Petri spiller - alt lyder godt og imponerende, når hun musicerer.
Selvom der er skrevet utrolig meget musik for soloblokfløjte, er det rart og musikalsk givende at have noget akkompagnement med, og det har hun i form af sin faste akkompagnatør gennem mange år - cembalisten/organisten Patricia Van Duuren Svendsen, der er uddannet fra Sweelinck Konservatorium i Amsterdam hvorfra hun debuterede i 1985.
På programmet ved koncerten, der finder sted lørdag d. 16. marts kl. 16:00 i Mariager kirke, spiller de to bl.a. blokfløjtekoncerter af bl.a. Vivaldi og Marcello.
Der tages en entré til koncerten. Se evt. mere om programmet og billetsalg på musik.mariagerkirke.dk