2. sommerkoncert mandag d. 26. juli 1999 kl. 19:30 (30kr.)

SOKKELUND SANGKOR har siden starten i 1984 givet omkring 400 koncerter med et meget bredt repertoire og koret er meget efterspurgt som koncertgiver ved kirker og festivals landet over.

Koret er grundstamme i Tivolis Koncertkor og arbejder hér sammen med førende internationale sangere og dirigenter.

Hovedvægten i korets arbejde lægges dog a cappella-sang, hvilket også talrige udsendelser i radio og TV vidner om.

Korets Holmboe-CD blev i pressen bl.a. kaldt "en af de smukkeste korplader produceret herhjemme i en årrække" (Berl.T.).

Sokkelund Sangkor vandt i 1988 EBUs internationale konkurrence for kammerkor og blev i 1993 tildelt Københavns Amts Kulturpris.

MORTEN SCHULDT-JENSEN, korets dirigent, har studeret orkester- og korledelse Det kongelige danske Musikkonservatorium i København med videre studier hos bl.a. Sergiú Celibidache og Eric Ericson.

Han underviser universitetet og konservatoriet, hvor han er ansat som docent.
Morten Schuldt-Jensen leder det internationalt anerkendte Tivolis Koncertkor og Universitetets Kor af Musikstuderende, med hvilke han også har vundet priser i internationale korkonkurrencer (Ungarn, Østrig og Wales).

I 1990 modtog Morten Schuldt-Jensen Erling Højs Mindelegat for talentfulde, yngre dirigenter, og sidste år tildeltes han et stort rejselegat fra Elli og Peter Ove Christensens Fond.

1899-1963

1944-

Egil Hovland:
1924-

Vagn Holmboe:
1909-1996

Johannes Brahms:

Maurice Duruflé:
1902-1986

César Geoffray:
1901-1972

Francis Poulenc:

O mes très chers frères (Tekst: Frans af Assisi)
(Fra Quatre petites prières)

Kyrie

How long, o Lord (Ps.13)

Gloria

Lauda, Laudate, Psallam Deo op. 59c
(Fra Liber Canticorum II)

Warum ist das Licht gegeben dem Mühseligen? op.74,1
  Warum
  Lasset uns
  Siehe, wir preisen selig
  Mit Fried und Freud ich fahr dahin

Sanctus

Tota pulcra es
(Fra 4 gregorianske motetter)

Fille de ton fils (Tekst: Dante Alighieri
Salve Regina (Tekst: Adhémar de Montreuil)
Salut, Dame sainte (Tekst: Frans af Assisi)

Benedictus

Exultate Deo (Ps. 80)
Ave verum corpus

Agnus Dei
Chichester Mass

Seigneur, je vous en prie (Frans af Assisi)
(Fra Quatre petites prières)

Koret er grundstamme i Tivolis Koncertkor og arbejder hér sammen med internationale sangere og dirigenter. Hovedvægten i korets arbejde lægges dog på a cappella-sang, hvilket talrige udsendelser i radio og TV vidner om. Korets Holmboe-CD blev i pressen bl.a. kaldt "en af de smukkeste korplader produceret herhjemme i en årrække".

MORTEN SCHULDT-JENSEN, korets dirigent, har studeret orkester- og korledelse på Det kongelige danske Musikkonservatorium i København med videre studier hos bl.a. Sergiú Celibidache og Eric Ericson. Han underviser universitetet og på konservatoriet, hvor han er ansat som docent.