5. sommerkoncert søndag d. 6. august 2000 kl. 19:30 (30 kr.)

Solistklasse med orgeldebut 1983. Studier hos Jean Langlais i Paris. Diplomeksamen i klaver 1979.
Cand. fil. i musikvidenskab ved Århus universitet 1984.
Fra 1980 organist ved Risskov kirke. Lærer ved Vestervig kirkemusikskole siden Århus-afdelingens oprettelse i 1986.

Har desuden deltaget i kurser hos Helge Birkeland og Anne Reynolds.

Underviser desuden på Vestervig Kirkemusikskole. Britt Trusbak Haumann har ved siden af sit virke i operaen ogsa været solist ved en lang række koncerter med f.eks. Hqndels Messias, Bachs Johannes-passion og Magnificat, Faurés Requiem, kirkelige værker af Zelenka, Dido i Dido og Aeneas, elverkongens datter i Elverskud, samt en lang række koncerter med orgel- og klaverakkompagnement, f eks. Helses Dyvekesange samt uropførelsen af en række danske værker, nogle af disse også indspillet på plade og til radio.

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Lisbeth Smedegaard Andersen/Erik Haumann:

Erik Haumann (f. 1944)

Antonin Dvorak:

Rued Langgaard:

Weyse/Ingemann:

Stehn/Winding:

Niels W. Gade (1817-1890)

Præludium og fuga i C-dur BWV 545

To gejstlige sange:
  "Gott lebet noch"
  "Ich halte treulich still".

Orgelkoral "Nun komm, der Heiden Heiland"

Tre salmer fra "Du bor i vor dag":

Bysalme
  Lovsang af vor klage
  Men du, Herre, elsked vor glæde.

Præludier for orgel.

To bibelske sange:

"Herren er min hyrde"
  "Syng en ny sang for Herren".

Præludium i E-dur – "Øde gader".

"Der står et slot i Vesterled"

"Den mørke nat forgangen er".

Tonestykke i F-dur.

Britt Trusbak Haumann har faet sin uddannelse som sanger hos bl.a. Torben Stig Nielsen og Peer Birch. Har desuden deltaget i kurser hos Helge Birkeland og Anne Reynolds. Hun har siden 1985 arbejdet ved Den jyske Opera - fra 1/1 2000 som en af de fast ansatte sopraner. Underviser desuden på Vestervig Kirkemusikskole.
Britt Trusbak Haumann har ved siden af sit virke i operaen ogsa været solist ved en lang række koncerter med f.eks. Hqndels Messias, Bachs Johannes-passion og Magnificat, Faurés Requiem, kirkelige værker af Zelenka, Dido i Dido og Aeneas, elverkongens datter i Elverskud, samt en lang række koncerter med orgel- og klaverakkompagnement, f eks. Helses Dyvekesange samt uropførelsen af en række danske værker, nogle af disse også indspillet på plade og til radio. Optræder ofte med blandede programmer bestående af nordiske klassiske viser, musical og opera. Britt Trusbak Haumann modtog i januar 2000 de professionelle danske korsangeres hæderspris, "Prokosa", på 50.000 kr.

Erik Haumann har Kirkemusikalsk diplomeksamen fra Det jyske Musikkonservatorium 1979. Solistklasse med orgeldebut 1983.
Studier hos Jean Langlais i Paris. Diplomeksamen i klaver 1979. Cand. fil. i musikvidenskab ved Århus universitet 1984.
Erik Haumann har optrådt som orgel- og klaversolisit samt -akkompagnatør i ind- og udland. Har som specialer bl. a. Rued Langgaards musik, og var den første, som opførte orgeldramaet "Messis" over tre aftener, hvilket fulgtes af en lang række koncerter, radiooptagelser og udgivelser af Langgaards værker. Et andet foretrukkent område er den franske romantiske orgelmusik med navne som Dupré og Vierne samt Olivier Messiaen, hvis samlede orgelproduktion Erik Haumann opførte i 1988-89. Ved klaveret er det foruden talrige akkompagnementsopgaver også blevet til solo-aftener med bl.a. religiøst inspireret musik af Franz Liszt.

Som komponist er Erik Haumann mest produktiv i kirkemusikalske genrer, man finder således en lang række korværker, orgelværker samt salmemelodier, hvoraf fire indgår i forslaget til den ny salmebog. Desuden en række kompositioner for sopran og orgel, som er skrevet til hustruen, Britt Trusbak Haumann.

Den sidste sommerkoncert i Mariager kirke.

Ved en tidligere koncert I Mariager kirke, blev der uropført 4 værker af komponisten Erik Haumann. Ved denne koncert deltager han selv som organist sammen med sin kone, Britt Trusbak Haumann, der er sopran.
Erik Haumann er uddannet organist og pianist ved siden af et stort kompositorisk arbejde. Bl.a. andet er 5 af hans melodier indstillet til den nye salmebog.
Britt Trusbak Haumann er fastansat ved Den jyske Opera, ved siden af et stort undervisnings og koncertarbejde.
På aftenens program er værker af Bach, hvis 250 års død vi markerer i år, samt værker af Erik Haumann, Antonin Dvorak, Rued Langgard med flere.