Organistens musiksider
Tir d. 23. jul 2019 kl. 19:30

4. sommerkoncert
Giulia Biagetti, der er domorganist i Lucca i Toscana, spiller musik af italienske mindre kendte komponister, blandet med lidt tysk, fransk og sågar canadisk orgelmusik.
Tir d. 6. aug 2019 kl. 19:30

5. sommerkoncert
Johannes Skoog spiller et program med gammel fransk musik af Marchand og Grigny efterfulgt af en afdeling med Mozart og han slutter med nyere fransk musik af Florentz og Alain.
Tir d. 20. aug 2019 kl. 19:30

6. sommerkoncert
Jonathan Dimmock fra San Francisco spiller et afvekslende program med både amerikansk og europæisk orgelmusik. Fra amerika nyere musik fra Europa både gammelt og nyt.
Lør d. 5. okt 2019 kl. 16:00

Orkesterkoncert
Baroque Aros med gæstesolisterne Marcus Mohlen, cembalo og Mikael Ustrup, orgel spiller “Bach’s orgelkoncert” samt Bach’s 5. Brandenburgkoncert foruden musik af Händel og Janitch
Lør d. 19. okt 2019 kl. 16:00


Tirili, der består af: Nadja Marie Schmedes Enevoldsen & Katrine Broch Møller & Susanne Cecilie Nielsen, sopraner samt Louise Harring Boll, orgel.
Musik af Monteverdi, Vivaldi og Rameau
Søn d. 27. okt 2019 kl. 19:00

Musikgudstjeneste
Musikgudstjeneste 19. søndag efter trinitatis, hvor Klosterkorets bl.a. opfører et nyt værk "Missa Brevis" for harpe, orgel og kor.
Lør d. 2. nov 2019 kl. 16:00

Alle Helgenskoncert
Giovanni Pergolesi: Stabat Mater samt arier af Bach.
Margrethe Smedegaard, sopran & Estrid Molt Ipsen, alt
samt musikere fra Randers kammerorkester
Fre d. 29. nov 2019 kl. 20:00

Meditationskoncert
Der er ikke brug for mere forbrugerræs. Der er brug for ro! Kom til meditationskoncert, når Mariager kirkes organist holder "Bach-Friday" med mentalhygiegnisk musik af den store mester Bach.
Søn d. 15. dec 2019 kl. 19:30

JuleSalmeMaraton
Sædvanen tro afholdes der i december julesalmemaraton i Mariager Kirke. Der synges i år uddrag af i alt 20 julesalmer i stearinlysets skær.
Se flere koncerter . . . . .
Koncert tirsdag d. 13. februar 2001 kl. 19:30 med musik af Marin Marais
Violinisten Martha Marie Knudsen er uddannet Vestjysk Musikkonservatorium i 1981 og har spillet i Sønderjyllands Symfoniorkester og Vestjysk Symfoniorkester. Hun er videreuddannet barokviolin hos Sigiswald Kuijken, og har arbejdet sammen med bl.a. Jesper Bøje Christensen og Lars Ulrik Mortensen. Martha Marie Knudsen er fast medlem af Concerto Copenhagen, som har flere pladeindspilninger og radioproduktioner bag sig. Hun har sammen med cembalisten Anette Bøggild dannet Duo Antiqua, og hun spiller ofte med domorganist Kristian Olesen.
 
Jens Norbæk er én af de danske gambespillere, og han har bl.a. studeret i Paris. Jens Nørbæk har en omfattende koncertvirksomhed i ind- og udland. Han er medlem af den dansk/svenske "Skandinavisk Barok Trio", med hvilken han netop har indspillet en række 1600-tals-værker.
 
Lars Colding Wolf er uddannet konservatorieme i Aalborg og Odense som organist og cembalist. Han har deltaget i mesterkurser med førende musikere indenfor improvisation og tidlig musik såsom Anders Bondeman, Andrea Marcon og Michael Radulescu. Han studerer nu i solistklassen Det fynske Musikkonservatorium hos Lars Ulrik Mortensen og Musikhbgskolan i Malmø. Lars Colding Wolf har undervist Vestervig Kirkemusikskole 1995-97, men er siden 1997 tilknyttet Nordjysk Musikkonservatorium som lærer i cembalo og generalbas. Efter i en periode fra 1996-98 at have været fungerende organistassistent ved Haderslev domkirke blev han i 1998 ansat som organist og kantor ved Sct. Catharinæ kirke i Hjørring.
 
De tre musikere har specialiseret sig i den tidlige musik, og ved koncerten anvendes kopier af barok-instrumenter. Trioen blev dannet i 1998.






Koncertprogram . . . . .
Musik af Marin Marais (1656-1728) 
 
Sonnerie de St. Genevieue du Mont de Paris - for violin, gambe og basso continuo 
 
 
Sonate á la Marésienne - for violin og basso continuo
      
 
La Gamme - en forme de petit Opera (1723)
        
C-dur - d-mol: Ouverture
e-mol: Gigue 6/8, Rondement (duet) 
F-dur: Tenorsolo
g-mol - G-dur: 6/8-duet 
a-mol: Fuga, Gracieusement (dans
h-mol: Duet (arie
C-dur: Overledning til
c-mol: Chaconne
h-mol: Rondement (duet), Tenorsolo, Overledning til
a-mol: Plus lentement
A-dur: Gracieusement (dans
G-dur: Instrumentalstykke, Fuga
g-mol: Lentement (instrumentalstykke
F-dur: Tres legerement (skala
E-dur: Rondeau (dans
e-mol: Gravement (instrumentalstykke
d-mol: Violinsolo
D-dur: Allemande (dans
d-mol: Tenorsolo
C-dur: Fuga, Finale  
 

Programnoter . . . . .
Violinisten Martha Marie Knudsen er uddannet på Vestjysk Musikkonservatorium i 1981 og har spillet i Sønderjyllands Symfoniorkester og Vestjysk Symfoniorkester. Hun er videreuddannet på barokviolin hos Sigiswald Kuijken, og har arbejdet sammen med bl.a. Jesper Bøje Christensen og Lars Ulrik Mortensen. Martha Marie Knudsen er fast medlem af Concerto Copenhagen, som har flere pladeindspilninger og radioproduktioner bag sig. Hun har sammen med cembalisten Anette Bøggild dannet Duo Antiqua, og hun spiller ofte med domorganist Kristian Olesen.

Jens Norbæk er én af de få danske gambespillere, og han har bl.a. studeret i Paris. Jens Nørbæk har en omfattende koncertvirksomhed i ind- og udland. Han er medlem af den dansk/svenske "Skandinavisk Barok Trio", med hvilken han netop har indspillet en række 1600-tals-værker.

Lars Colding Wolf er uddannet på konservatorieme i Aalborg og Odense som organist og cembalist. Han har deltaget i mesterkurser med førende musikere indenfor improvisation og tidlig musik såsom Anders Bondeman, Andrea Marcon og Michael Radulescu. Han studerer nu i solistklassen på Det fynske Musikkonservatorium hos Lars Ulrik Mortensen og på Musikhbgskolan i Malmø. Lars Colding Wolf har undervist på Vestervig Kirkemusikskole 1995-97, men er siden 1997 tilknyttet Nordjysk Musikkonservatorium som lærer i cembalo og generalbas. Efter i en periode fra 1996-98 at have været fungerende organistassistent ved Haderslev domkirke blev han i 1998 ansat som organist og kantor ved Sct. Catharinæ kirke i Hjørring.

Marin Marais lod "LA GAMME en fonne de petit opera" offentliggøre i 1723, og i dag forekommer værket lige så mærkeligt, som den gang: Næsten 900 takter musik for instrumentaltrio med titlen "Skalaen - i form af en lille opera. Normalt havde musik for instrumental-ensembler form af sonate eller suite. Marais derimod skabte en "opera" med recitativer, arier og dansemusik, hvor de tre instrumenter agerer tænkte roller.
Musikken følger C-dur-skalaens toner fra C til C og ned igen med satser i samtlige tonearter.