5. sommerkoncert tirsdag d. 2. august 2011 kl. 19:30 Christopher Herrick, orgel (50 kr. - mulighed for partoutkort)

Christopher Herrick spiller for anden gang i Mariager kirke. Første gang var i 2004.
Christopher Herrick var i ti år organist ved Westminster Abbey. Han spillede i det tidsrum til en række større nationale begivenheter og over 200 konserter.
Siden 1984 har han været en succesrig som koncertorganist, og spillet for et entusiastisk publikum over hele verden i kirker, katedraler og konsertsaler.

Et af højdepunkterne i hans karriere var at fremføre samtlige Bachs orgelverker i løbet af to uger, som en fjorten-koncerters maraton under New York's Lincoln Center Festival. New York Times skrev i den anledningen: "He is a virtuoso, no question. He was at the peak of his considerable form, combining precision with panache, interpretive freedom with sheer joy in virtuosity. The playing was, in a word, triumphal."
(Han er så utvivlsomt virtuos. Han var i toppform og kombinerede præcision med eleganse og tolkningsfrihed med ren og skær glæde i artisteriet. Spillet var kort sagt, triumferende.)

Han har indspillett over 35 solo CD'ere på pladeselskabet Hyperion, deriblant den prisvindende plade "Organ Fireworks from Westminster Abbey".
De 12 "Organ Firework"-plader er indspillet på glimrende orgler i forksellige lande.

Hans indspilning af Bach's samlede orgelværker blev optaget på Metzlerorgler i Sveits.
Bladet Gramophone skrev om dette: "Christopher Herrick and the Hyperion team deserve the warmest praise for devoting the past decade to a Bach cycle that has provided such scintillating and compelling listening."

Klik her for at se Christopher HErricks hjemmeside . . . . .

Præludium og fuga i E-mol  (BWV 548)
Triosonata nr. 5 i C-dur  (BWV 529)
  Allegro
  Largo