Koncert i Klostret med Antonin Dvoraks "Bibelske sange" - for klaver, bratsch og sang (Entré 100 kr.)

Trioen består af mezzosopran Gertrud Lei, pianist Lone Vandt og bratschist Benjamin Christensen.

Den blev samlet i 2012 til et Cd-projekt og har siden da givet koncerter rundt om i landets kirker.

De tre musikere er alle uddannet fra konservatoriet, dog hver deres. Gertrud Lei fra Det Nordjyske Musikkonservatorium
i Aalborg og Det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus, Lone Vandt fra Det Kongelig Musikkonservatorium i København
og Benjamin Christensen fra Det Fynske Musikkonservatorium i Odense.

Når de ikke er trio, arbejder de som freelance musikere og undervisere i forskellige sammenhænge.

Aftenens program vil bestå af A. Dvoráks "Bibelske sange", en sonate for bratsch og klaver af H. Eccles og "2 geistlige sange" for sang, bratsch og klaver af
Joh. Brahms.

Gertrud Lei fortæller lidt om værkerne undervejs.

Billetter fåes ved henvendelse til kirkens organist Mikael Ustrup på 61 35 54 47 eller mail mikael@mariagerkirke.dk - alle får svar!
Der sælges dog maks. 60 billetter.

Dvoraks 10 bibelske lieder i Mariager Kloster.
Antonin Dvorak skrev som sit vokale hovedværk en cyklus på ti sange – alle med tekster fra Davidsalmerne.
Han kaldte cyklen for 10 bibelske lieder. Igennem disse 10 sange kommer han rundt om utrolig mange menneskelige følelser: Afmagt, sorg og glæde og andre eksistentielle grundfølelser.
De 10 sange er oprindeligt skrevet på tjekkisk for klaver og sang, men er siden oversat til mange sprog og opføres i mange forskellige bearbejdelser.
Ved koncerten i Mariager Kloster torsdag d. 6. februar er de ti sange udsat for klaver, bratch og sang.
En trio bestående af mezzosopran Gertrud Lei, pianist Lone Vandt og bratschist Benjamin Christensen fremfører ved denne intim-koncert Dvoraks sange samt en sonate for bratsch og klaver af H. Eccles og "2 geistlige sange" for sang, bratsch og klaver af Joh. Brahms.
Som ved alle andre koncerter i Mariager kloster tages der en entre. Koncerten er med pause hvor der serveres et glas vin.
Det kan være nødvendigt at reservere en billet på forhånd, da der kun er 60 siddepladser. Læs mere på www.mariagerkirke.dk