Tango i klostret med TangoNuevoTrio - torsdag d. 21. januar 2016 kl. 19:30 (100 kr.)

TangoNuevoTrio består af Emir Bosnjak, bandoneon / accordeon, Jens Munch, klaver og Mads Uldall, kontrabas.

Passion, nerve og energi.
Dette er kodeordene, når TangoNuevoTrio spiller deres medrivende koncerter, som de har turneret med over hele landet, siden deres succesfulde debut i Musikhuset i Århus i 2005.

1. December, 2008 udgav trioen deres debutalbum "Adios Astor".

Pladen høstede anerkendelse i bl.a. Jazzspecial: "overraskende godt", "en smuk hyldest til Astor Piazzolla".

TangoNuevoTrio er meget inspireret af netop Piazzolla’s moderne tango, og det er også hovedsaligt hans kompositioner, arrangeret af Emir Bosnjak, man kan høre, når trioen optræder.

I repertoiret er dog også trioens egne kompositioner.

Billetsalget begynder d. 1. december via Himmerlandsbilletten. Klik  logoet!

Alternativt kan du rette henvendelse til kirkens organist Mikael Ustrup  mail (mikael (at) mariagerkirke(.)dk eller mobil/SMS 61 35 54 47), med besked om antal billetter du ønsker at reservere.

Tango i klostret.
Der er ikke plads til at danse. Det er vistnok heller ikke så nemt, som det ser ud, men musikken er der.
Tango-musikken. Uløseligt forbundet med Argentina og uløseligt forbundet med komponisten Astor Piazolla, der hævede musikken til nye kunstneriske højder.
Der er tre musikere og de kalder sig TangoNuevoTrio - den nye tango trio - og består af Emir Bosnjak, bandoneon / accordeon, Jens Munch, klaver og Mads Uldall, kontrabas. De er alle konservatorieuddannede og har eksisteret som trio siden 1995.
I 2008 udgav trioen deres debutalbum "Adios Astor". Pladen høstede anerkendelse som "en smuk hyldest til Astor Piazzolla".
TangoNuevoTrio er meget inspireret af netop Piazzolla’s moderne tango, og det er også hovedsaligt hans kompositioner, arrangeret af Emir Bosnjak, man kan høre, når trioen optræder i Mariager Kloster torsdag d. 21. januar kl. 19:30.
Der er et begrænset antal siddepladser, så man kan med fordel reservere en billet på forhånd.
Yderligere oplysninger på musik.mariagerkirke.dk