Vær med til at synge samtlige Luthers salmer - søndag d. 31. januar 2016 kl. 19:30 (gratis)

Det er i virkeligheden begyndelse det hele.

Ikke begyndelsen kirken eller kristendommen er gudstjenesten, men den gudstjeneste, som vi kender i dag: Salmemessen.

Hvad var gudstjenesten uden salmer? Hvad var Kingo, Brorson, Grundtvig uden salmer. Hvad var et liv uden at have sunget Ingemanns "I østen stiger solen op" - eller bare tænk julesalmerne.

Det hele begynder fordi Luther for 500 år siden skriver de første salmer. Senere fulgte rigtig mange - og gået klingen er der vel ingen der kunne undvære dem.
Om ikke andet for den store lyrik salmerne repræsenterer i vores kulturhistorie.

I 2017 er det 500 året for reformationen i Tyskland og ved dette arrangement tager vi lidt forskud fejringen ved at afsynge samtlige Luthers salmer ved et stort fællesarrangement.
Nogle kender du. Nogle kender du garanteret ikke. Andre har du måske hørt.

I alt 18 salmer - eller uddrag heraf - synges ved denne lejlighed.

Der medvirker kor og solister og alle salmer vises storskærm.

Har du lyst til at høre salmerne, klik her nedenunder og du kan høre salmer og se teksterne.

Hele arrangementet gentages i 2017, hvor vi forhåbentlig er et år bedre udrustet til at synge samtlige Luthers salmer.

Luthers salmer var en anden begyndelse.
Ikke begyndelsen på kristendommen eller kirken, men begyndelse på den gudstjeneste, som vi kender i dag og har kendt i mange år: Salmemessen.
Hvad var gudstjenesten uden salmer? Hvad var for øvrigt Kingo, Brorson, Grundtvig uden salmer. Hvad var et liv uden at have sunget Ingemanns "I østen stiger solen op" - eller bare tænk på julesalmerne.
Det hele begynder fordi Luther for 500 år siden skriver de første salmer. Senere fulgte rigtig mange salmer, hvoraf en del udgør vores danske salmebog.

Næste år er det 500 året for reformationen i Tyskland og ved et arrangement,
der finder sted i Mariager søndag d. 31. januar kl. 19:30, tager vi lidt forskud på fejringen ved at afsynge samtlige Luthers salmer ved et stort provsti fællesarrangement,
Nogle salmer er kendte og andre ukendte.
Ved dette arrangement synger vi os igennem i alt 18 salmer eller uddrag heraf.
Der medvirker kor og solister og alle salmer vises på storskærm, så du kommer garanteret ikke til at synge alene. Det er jo hele ideen bag salmerne. Dem synger vi sammen.