Lørdag d. 5. december 2015 kl. 16:00 Randers Kammerorkester og Ulrik Spang-Hanssen (135 kr.)

Billetsalget er afsluttet, men der vil være ledige billetter at købe ved indgangen!

Randers Kammerorkester og Ulrik Spang-Hanssen præsenterer lørdag d. 5. december kl. 16:00 i Mariager Kirke en ny cd med orgelkoncerter af Joseph Haydn.

Spang-Hanssen sidder ved orglets tangenter som solist i en enkelt af koncerterne - Hob. XVIII:2 i D- dur - og han spiller desuden to soloværker af den franske Louis-Claude Daquin.

Under ledelse af David Riddell byder Kammerorkestret også på Corellis Julekoncert, der blev komponeret til midnatsmessen i Peterskirken en julenat i slutningen af 1600-tallet.

Ulrik Spang-Hanssen er professor i orgelspil ved Det Jyske Musikkonservatorium. Han har indspillet mere end 35 cd’er i eget navn, deriblandt Händels orgelkoncerter sammen med Randers Kammerorkester.

Arcangelo Corelli
Concerto grosso nr. 8 op. 6 (Julekoncerten)00:00
Louis-Claude Daquin
Noël nr. 10 & Noël Suisse00:00
Joseph Haydn
Koncert for orgel og orkester i D-dur Hob. XVIII:200:00

CD-release-koncert i Mariager Kirke.
Fire kolde dage i januar 2015 lagde Mariager kirke rum til en cd-indspilning.
Kirkens store orgel var omdrejningspunkt for en cd-indspilning med Franz Joseph Haydns orgelkoncerter. Tre orgelkoncerter ialt.
Randers Kammerorkester under ledelse af David Riddle stod for den orkestrale del af musikken mens orgelstemmen var lagt i hænderne på Ulrik Spang-Hanssen, professor i orgel ved konservatoriet i Aarhus.
Spang-Hanssen er velkendt med instrumentet i Mariager kirke, da han - helt tilbage fra årtusindeskiftet - var eksterne orgelkonsulent på kirkens orgel.
Ved denne koncert spilles en enkelt af Haydns orgelkoncerter og derforuden to soloværker af den franske komponist Louis-Claude Daquin.
Efter koncerten er der mulighed for at købe cd-en med alle tre orgelkoncerter af Haydn.