Klosterkorets forårs/sommerkoncert. Søndag d. 3. juni 2018 kl. 16:00 (gratis)

Et af de første billeder af Klosterkoret (dengang det stadig hed ad-hoc-koret).

En meget mørk og tordenfuld majdag i 2008 - i det år, der var udråbt som sangens år - mødtes ca. 20 damer og en enkelt herre - det var kirkens organist - i Mariager Klosters dengang møjbeskidte lokaler.

Til tonerne af et elendigt elklaver - holdt sammen med gaffatape og røde skruetvinger - sang vi et par korsatser, og blev derefter enige om, at det kunne vi godt tænke os at fortsætte med.

Efter sommerferien gik koret, der dengang hed ad hoc-koret, så igang med dets første sæson.

Nogle af korets medlemmer har været med lioge fra begyndelsen, andre er hoppet fra og endnu andre kommer til - deriblandt en del herre-stemmer, så koret i dag er et blandet 4-stemmigt kor navnet: Klosterkoret - al den stund vi øver i Klostret.

Siden begyndelsen for 10 år siden er det blevet til mange korsatser og gudstjenester og koncerter, og  jubilæumssæsonens sommerkoncert bliver en buket, af de korsatser, vi har sunget i det forgangne årti.

Dietrich Buxtehude
Leif Kayser/AlexGarffDanmarks land02:00
Oluf Ring/Thøger LarsenDanmark nu blunder den lyse nat04:00
Richard CrosslandThere is a girl that I love03:00

Jubilæumskoncert med Klosterkoret i Mariager Kirke.
Til tonerne af et elendigt elklaver - holdt sammen med gaffatape og røde skruetvinger - sang koret et par korsatser, og blev derefter enige om, at det kunne vi godt tænke os at fortsætte med.
Siden begyndelsen for 10 år siden er det blevet til mange korsatser og gudstjenester og koncerter.
Ved jubilæumssæsonens sommerkoncert søndag d. 3. juni kl. 16:00 synger en buket, af de korsatser, det har sunget i det forgangne årti.
Der er danske sange og salmer - gamle kirkelige renæssancesatser og musik, som kirkens organist har komponeret specielt til koret.
Violinisten Kasia Bis Christiansen medvirker også ved koncerten, hvortil der er gratis adgang.